5 Temmuz 2010 Pazartesi

MsSql Script Olarak Backup (Yedek) Alma

Geçenlerde Visual Studio ve MySql ile proje geliştirirken MySql'in yedeğini aldım. Yedek dosyasını script şeklinde verdi. Sürekli MsSql ile çalıştığımdan bu bana garip geldi. MsSql'de yedek alırken hep bak dosyası şeklinde yedek alıyordum ve merak edip MySql'de olduğu gibi MsSql'de de script şeklinde yedek almaya baktım.
MsSql ücretsiz versiyonu (Express) uzun aramalardan sonra bu şekilde bir şey olmadığını gördüm. Tabiki imdadıma yine Visual Studio yetişti. Sağ taraftaki Server Explorer'dan veritabanım üzerine sağ tıklayınca açılan pencereden "Publish to provider" seçerek karşımıza çıkan ekranlarda sürekli next next diyerekten veritabanımızı script olaraktan yedek almış oluyoruz.

Eğer "Publish to provider" seçeneği karşınıza çıkmazsa Microsoft SQL Server Database Publishing Wizard 1.1 bu linkten indirip tekrardan deneyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder