21 Temmuz 2010 Çarşamba

PadLeft, PadRight ve Bazı String İfadeler

PadLeft ve PadRight

Sürekli bir sayının başına sıfır koymaya çalıştığımda toString("00") kullanıyordum. Örneğin illlerin plaka kodlarını düşünürsek 1, 2 .. olarak gidiyor daha güzel gözükmesi için 01, 02 .. yapıyordum.

Nette dolaşırken hiç de bu zamana kadar dikkatimi çekmeyen 2 fonksiyon gördüm. PadLeft ve
PadRight.

string il = "1";
string kod = "366";


MessageBox.Show(il.PadLeft(2, '0')); // Sonuç: 01

MessageBox.Show(kod.PadLeft(4, '0')); // Sonuç: 0366

MessageBox.Show(il.PadRight(2,'0')); // Sonuç: 10
MessageBox.Show(kod.PadRight(4,'0')); // Sonuç: 3660

ToLowerInvariant, ToUpperInvariant

String değerleri küçük karakter yapmak için ToLover, büyük yapmak içinse ToUpper fonksiyonlarını kullanmamız gerektiğini hepimiz biliriz. Pekala çeviri yaptığımız değerleri olduğu gibi değilde sistemin diline göre (ı, i duyarlı) çevirmek için nasıl bir yöntem izleriz. İşte burada ToLoverInvariant ve ToUpperInvariant fonksiyonlarını kullanırız.

string txt = "BirDunyaTarif";

Response.Write(text.ToLower()); // birdunyatarif
Response.Write(text.ToLowerInvariant()); // birdunyatarif
Response.Write(text.ToUpper()); // BİRDUNYATARİF
Response.Write(text.ToUpperInvariant()); // BIRDUNYATARIF

NOT: İşletim sistemim ingilizcedir.

StringBuilder()

Bu zamana kadar string birleştirirken string değişkenlerinin arasına + işaretini ekledim. Bunun çok yalnış olduğunu ve sistemi yorduğunu öğrendim. Bunun yerine StringBuilder sınıfı kullanılmalı.

StringBuilder builder = new StringBuilder();

string[] txt= new string[] { "Tekno", "Gezgin"};

for (int i = 0; i < txt.Length; i++) {
builder.Append(txt[i] + " ");
}
Response.Write(builder.ToString());

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder